Köpvillkor och Betalningsalternativ

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi omgående en bekräftelse till dig via e-post med information om din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allting stämmer enligt din order. 

Om det är något du undrar över eller som är felaktigt i din order så är du välkommen att kontakta oss så fort som möjligt. 

Spara orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med oss, när du kontaktar oss är det bra om du har kundnummer/ordernummer tillgängligt. 

Kontrollera alltid paketets innehåll och se att det stämmer överens med din orderbekräftelse.

 

Leverans

Vi gör vårt bästa för att du ska få din order så snabbt som möjligt. 

Normalt skickar vi ordern samma dag, dock senast inom 1-2 arbetsdagar men vi förbehåller oss rätten att det vid undantagsfall, såsom beställning av en väldigt stor order eller vid eventuell klämdag, kan leveransen ta något längre tid. 

Restnoterade varor skickas fraktfritt i efterhand, så snart produkten finns i lager igen. Vi förbehåller oss dock rätten att vid undantagsfall ta bort restnoterade produkter från ordern.

Vid eventuell försening kontaktar vi dig och du har då rätt att häva köpet.

 

Brev

Små ordrar med totalvikt under 150gram (inklusive emballage) skickas i så stor utsträckning som möjligt ut som brev och delas om möjligt ut i din brevlåda/brevinkast.

Ett brev som är skrymmande, och därför inte kan delas ut i din brevlåda/brevinkast, lämnas hos Postens ombud förutsatt att du vid tillfället för brevutlämningen inte är hemma för att ta emot brevet direkt av brevbäraren. Du får då en avisering från Posten via sms eller e-post och kan därefter hämta ut brevet.

 

Paket - Posten Varubrev och Posten Logistics MyPack

Ordrar med totalvikt mellan 150 - 2000gram (inklusive emballage) skickas med Posten som Varubrev 1:a klass. 

Ordrar med totalvikt mellan 2001 - 30 000gram (inklusive emballage) skickas med Posten Logistics Mypack.

 

Paket som skickas inom Sverige är normalt framme nästkommande vardag men längre leveranstid kan förekomma enligt Postens villkor. 

Du får en avisering via e-post eller sms när paketet finns att hämta vid ditt postombud.

 

Ej uthämtat paket

Paketet ligger hos postombudet i 14 dagar, efter det returneras det till oss.

Om du av någon anledning vet att du inte kommer att kunna hämta ut ditt paket, vänligen kontakta oss senast en vecka efter att paketet skickats från oss!

Om paketet ej hämtas ut debiteras du för frakt- och returkostnader samt en administrationsavgift på 50kr.

 

Ånger och byten

Vänligen kontakta oss innan retur sker, så skickar vi ett returformulär till dig. Fyll i formuläret och bifoga det i returen.

Alla våra kunder har 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen vid obruten förpackning och mot uppvisande av kvitto. 

Kvittot eller kvittokopia samt returformulär ska finnas med i returen. 

Ångerrätt gäller på allt utom måttbeställda och specialbeställda varor samt strängar med sten, inte heller för använd eller trasig vara. 

Produktkartong med tillhörande emballage måste vara intakt.

Tidsfristen för ångerrätten räknas från det att du tagit emot varan.

Du som kund står själv för returkostnader och emballage för returen.

 

Garanti

För varor som säljs via vår webbshop gäller 1 års garanti med undantag för förbrukningsvaror som inte omfattas av någon garanti.

 

Reklamation

Om din vara skulle vara trasig vid leverans eller av annan anledning behöver reklameras,

var vänligt kontakta oss innan retur av vara sker.

Fyll i vårt returformulär och bifoga tillsammans med varan samt produktens kompletta förpackning och returnera det till oss.

 

Vid uppenbara felaktigheter i vår information på nätet, t ex avseende priser eller kvantiteter, förbehåller vi oss rätten att korrigera dessa i efterhand. Om du inte accepterar korrigeringen har du rätt att avboka din beställning.

 

Postförskott

Postförskott är en tjänst som innebär att Posten, själv eller genom anlitat ombud, inkasserar angivet belopp för din order. 

Detta sker i samband med utlämning av ditt paket. 

Avgift för postförskott är +95kr utöver ordinarie fraktkostnader.

 

Kortbetalning

Vi samarbetar med DIBS för att genomföra säkra kortbetalningar i vår webbshop. 

När du betalar med ditt kort tillkommer ingen extra avgift. 

Vi accepterar VISA, MasterCard.

DIBS system är godkända av alla svenska banker samt certifierade enligt PCI DSS av VISA, MasterCard och för att förmedla betaltransaktioner i högsta säkerhetsklass. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av DIBS och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer).

 

Faktura

Du kan självklart betala med faktura.

Vi ingår dock endast avtal med myndig person och till mottagarens folkbokföringsadress.

Vid köptillfället görs en anmärkningskontroll som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då att få en kopia på kreditupplysningen per post. 

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning (PUL).

Fakturan skickas som pappersfaktura och finns bifogad i ditt paket.

Betalningsvillkor är 20 dagar. 

 

Vid köp av måttbeställt silver i form av plåt, tråd, rör och plans bör du välja faktura som betalalternativ då vi väger produkten i samband med att vi kapar önskad längd. 

Det innebär att orderns vikt i vissa fall differentierar sig marginellt mot beställd mängd.

Om du inte väljer faktura som betalalternativ förbehåller vi oss rätten att i efterhand skicka en debet- eller kreditfaktura på differensen. 

Debet- och kreditfaktura skickas som e-faktura till din angivna epostadress i efterhand.

VID KÖP AV SILVER TILL ETT VÄRDE AV 1500 KR ELLER MER, TILLKOMMER 75 KR PÅ FRAKTKOSTNADEN FÖR REKOMMENDERAT BREV.

Stäng